تارنمای رسمی آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع)

تارنمای رسمی آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع)

شهید هادی باغبانی

کتاب خانه دیجیتال آستان مقدس | دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر


هادی باغبانی (۱۳۶۲ - ۱۳۹۲) خبرنگار، کارگردان و مستندساز ایرانی است. باغبانی دانش‌آموخته رشتهی ارتباطات اجتماعی از دانشگاه بوعلی سینا می باشد. هادی باغبانی، خبرنگار و مستندسازی بود که از آغاز جنگ های سوریه به همراه گروه مستندسازان برای تصویربرداری از حوادث و وقایع جنگ وارد این کشور شد و در درگیری های مناطق حاشیه ای دمشق توسط تروریست های تکفیری جبهه النصره کشته شد.

زندگی

هادی باغبانی در 15 شهریور سال ۱۳۶۲ در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر به دنیا آمد. پدر هادی کارمند راه‌آهن بود و بعد از تولد هادی، به بندر ترکمن منتقل شد. بعد از شش سال پدرش به فیروزکوه منتقل شد و هادی تحصیلات خود را در فیروزکوه ادامه داد. پس از اتمام دوره متوسطه، در رشته حسابداری در دانشگاه فنی کرج پذیرفته شد. پس از مدتی تغییر رشته داد و وارد رشته ارتباطات اجتماعی شد و دردانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد بوعلی دوران کارشناسی خود را به پایان رساند.

باغبانی به مستندسازی علاقه داشت و به همین دلیل وارد عرصه مستندسازی گردید. وی سابقه چند سال فعالیت مستندسازی در حوزه هنری، روایت فتح و صداوسیما را داشت و این سال‌ها با اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی همکاری می‌کرد.

ازدواج

باغبانی، در سال ۱۳۸۸ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر به نام رضوانه است. زمانی که باغبانی کشته شد، رضوانه سه سال داشت


شهادت

باغبانی در دومین سفر به سوریه برای ساخت مستنددر ۲۸ مرداد ۹۲، در آخرین جنایت گروه‌های تروریستی مخالفان حکومت بشار در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید. در تاریخ 31 مرداد سال 92، وی در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر به خاک سپرده شد.


فرماندار بابلسر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، سازمان بسیج مستضعفین و علی خامنه ای رهبر ایران، از جمله کسانی هستند که برای درگذشت وی پیام داده اند.


  • کتاب خانه دیجیتال آستان مقدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی